במידה והמוצר שהזמנתם זמין במלאי משלוח חינם לכל רחבי הארץ עד שלושה ימי עסקים

השעון הראשון בעולם

הידעתם?

כולנו (או רובנו…) נוטים לחשוב שתעשיית השעונים השוויצרית, שנחשבת לטובה בעולם, תמיד היתה כזו, ואולי אפילו יש המאמינים שמשם יצאה בשורת השענות לעולם….אז זהו….שלא ממש….

האמת היא שתעשיית השעונים התחילה בכלל בגרמניה…אי שם במאה ה-16, כאשר רוב ההיסטוריונים זוקפים לזכותו של פיטר הנלין את ייצור השעון הראשון (שעון כיס כמובן…), שנקרא 1505 (על שם השנה בה יוצר). זה היה שעון כיס מגושם, כדורי, עם מחוג שעות בלבד ומפתח שנדרש כדי למתוח אותו…

במהלך המאה ה-17, שלטו הגרמנים וההולנדים בשוק השענות ובמאה ה-18 הצטרפו אליהם הצרפתים והאנגלים (שבראשם שמות כמו : ג׳ורג׳ גראהם, ג׳יימס קוקס, ג׳ון הריסון, ועוד…שתרמו כולם חלק בהמצאות שהביאו אותנו לאיפה שאנחנו היום…).

כשהגיע אברהם בריגה, יליד שוויץ (אותו אחד שלימים ימציא את הטורביון, אותו מנגנון מתוחכם שמנטרל השפעות כח כבידה) לצרפת, בשנת 1762, תחום השעונים כבר נשלט בגאון על ידי הצרפתים (ז׳אן-אנטואן לפין למשל) והאנגלים, כאמור.

בתחילת המאה ה-19 (1800-1850) התעשייה השוויצרית החלה לייצר ״חיקויים״ (או יותר נכון ״הומאז׳ים) של אותם שעוני יוקרה אנגליים וצרפתיים, שהיו זולים מאותם שעונים אנגליים וצרפתיים בהרבה.

במחצית השניה של המאה ה-19׳ קמו ונוסדו רוב החברות השוויצריות שאנו מכירים היום (ואל תגידו ״רולקס״…כי החברה נוסדה באנגליה בכלל…על כך בפוסט נפרד…) – ברייטלינג, לונג׳ין, אומגה, שפהאוזן ועוד.

למעשה רק בתקופת מלחמות העולם (תחילת-אמצע המאה ה-20) כשמדינות הברית (אנגליה, צרפת, ארה״ב) הסיטו משאבים לכיוון המלחמה ופחות לייצור שעונים, השוויצרים החלו לטפס מעלה בדירוג החברות עד שכבשו את הפסגה של תעשיית השענות בעולם. והשאר…היסטוריה….

חפש/י את השעון שלך