במידה והמוצר שהזמנתם זמין במלאי משלוח חינם לכל רחבי הארץ עד שלושה ימי עסקים

שעונים מברונזה – על מה ולמה?

לאחרונה אנחנו נתקלים בעוד ועוד דגמי שעונים העשויים ברונזה. לרוב מדובר בשעוני צלילה, אבל לא רק… אז למה ברונזה, ומה זה בכלל?

הברונזה היא למעשה סגסוגת של נחושת ובדיל. השימוש בה החל באזור שנת 3000 לפני הספירה, הברונזה התגלתה כעמידה יותר מברזל, גם מבחינת קשיות החומר וגם מבחינת עמידות לקורוזיה של מי הים. הברונזה שימשה רבות את האנושות במהלך ההיסטוריה במשך מאות שנים ואפילו קיימת ״תקופת הברונזה״ (שבאה לפני ״תקופת הברזל״).

הברונזה היא חומר ״חי״, מגיבה למים ולאוויר ועוברת תהליכים כימיים של הקשייה, חמצון, שינוי צבע ועוד. השינויים במראה שלה למעשה מחזקים אותה והופכים אותה לעמידה יותר בפגעי מזג אוויר ומי ים.

יצרני השעונים השונים ״משחקים״ עם אחוזים שונים של נחושת ובדיל בסגסוגת ממנה הם מייצרים את השעונים שלהם, וזאת בכדי ליצור גוונים שונים (יותר אדמדם, יותר מתכתי וכו׳).

זאת ועוד, הברונזה קשורה לעולם הצלילה בקשר הדוק, עוד מהימים הראשונים בהם פותח ציוד צלילה מברונזה (קסדות, למשל) ואף פרטים רבים בעולם הימאות (חלונות בספינות, מדחפים, חלקי שעונים, מצפנים ועוד) ועד להיום, בו משמשת הברונזה כחומר ״חם״ יותר מפלדה, נותן תחושה של וינטאג׳ וכזה שאי אפשר להתעלם ממנו…

ניקוי שעון ברונזה הוא תהליך לא מסובך. בערוץ היוטיוב שלנו תוכלו למצוא מדריך קצר שיסביר לכם איך לעשות את זה בקלות (כל מה שתצטרכו זה מיץ לימון, סודה לשתיה ומברשת שיניים ישנה), להלן הקישור למדריך.

אצלנו, באסטרל שעונים ותכשיטים, תוכלו למצוא מגוון שעוני ברונזה מיצרנים שונים, חלקם במהדורות מוגבלות וחלקם כפריטים יחודיים. בואו אלינו לבוטיק ותוכלו להתרשם ולמדוד מהמגוון הרחב.

אסטרל שעונים ותכשיטים – קראוזה 8 נתניה. הקפה עלינו!

 

 

חפש/י את השעון שלך